sâmbătă, 25 octombrie 2008

GANDURI PESTE ZI

Plictisit sa astept”musafiri” si sa ascult opinii, favorabile desigur,m-am dus la A.Nastase, sa mai ascult vox populi.Opiniile de sub nivel pe care le citesc, imi cresc respectul de sine, vizavi de cumpatarea defularii; de fapt, echilibrul pe care mi-l impun, indiferent de imprejurari, ma cruta de acumulari sufletesti morbide, de care sa fie necesar sa ma eliberez.Oricum,lipsa vizitatorilor, ramane ca o acumulare reziduala, ca o respirare de aer poluat, in cazul careia celulele, fie si cele necerebrale, sufera. Deunazi,l-am auzit pe cel pomenit mai sus, ca blogul sau a fost vizitat de la creeare, in 2007, de peste 1,5 milioane de curiosi; cifra, m-a inspaimantat, nu mi-a venit sa o cred; mai exact, m-a descurajat. Auzi, un adevarat miting pe unde, iar la mine nici macar o persoana, in afara celor apropiati! Povestindu-i sotiei, m-a consolat realist:”ce vrei, el este o persoana publica, notorie, iar tu…., n-ai fost prim-ministru, nu ai probleme cu DNA, nu avem termopane, nu ai o ruda celebra precum matusa Tamara, nu esti mancat de confrati politici s. a. m. d., nu ai avut multe evenimente care sa starneasca interesul asupra ta, pentru o revarsare de atrocitati, din partea caracterelor indoielnice!Amarat ca nu am fost atatea si altele asemenea, am acceptat fortat, rationamentul sotiei.I-am spus vestea, si surorii mele, ca pe un oftat. Reactia, a fost categorica: “Nu cred. Este o minciuna; se lauda ca toti politicienii!” Sora mea, Marcela, diplomatul familiei, se abtine de la vorbe aspre, fie intern, fie extern. Mi-am dat seama ca iesirea ei, destul de neasteptata, era de fapt, zaduful asupra secetei mele de vizitatori; mai ales ca ea, pretuieste destul de vizibil, elita intelectuala a lui A.Nastase. Cand i-am spus despre articolul acestuia, intitulat “M-am Mizil-it”, mi-a raspuns dezamagita:”Pacat, inseamna ca a inceput sa se prosteasca. Trebuie sa-mi reconsider pretuirea pentru el!” Necajit, ca pentru un strain, mi-am indispus bunatate de sora, am continuat sa caut alte pretexte care sa explice suportabil mie, penuria de vizitatori, a blogului meu. Nu mi-a fost greu sa gasesc in opiniile tendentios exprimate, mentalitati de camarila, jenant pro si contra;fapte care nu sunt pe gustul meu, in aspiratia ca noi romanii sa constituim o entitate distinct superioara, dincolo de mimarile grotesti, la care se apeleaza uneori. Am vizitat pentru comparatie, blogul lui Victor Ciutacu.Alta nota de plecare, alta muzica: penibil grotesc,nu sufera comparatie cu musafirii lui A.Nastase; se vede neindoielnic insusirea de “personalitati accentuate”, fie si numai in agresivitatea intolerantei aprecierilor. Si cand ma gandesc la faptul ca Mihai Gadea, cu nedisimulata autoapreciere, facea elogiul intelectualismului audientilor emisiunii sale “Sinteza zilei”,frecventi vizitatori ai blogului V. Ciutacu. Nu sunt convins ca “genialul”, cum in gluma subliminala, ii place sa se ironizeze-poate prinde ceva- , nu tinteste o satira de valoare nationala pe insasi proverbul;”orice pasare pe gura ei, piere “.
Daca am intuit corect, ma inclin neconditionat, “genialului”. Presupun ca valoarea implicit autoeducativa, se regaseste in constientizarea penibilului opiniilor nonsalant strigate. Succint, apologetii si preopinentii Mizil-itului, ii surclaseaza pe cobaii “geniului”Dar,desigur este loc rezervat si pentru “De gustibus et coloribus……..”, asa ca pentru parerea mea subiectiva, prezint scuzele de rigoare cuvenite. Faptul ca m-am dumirit, chiar malitios,merita umilinta!

Niciun comentariu: