sâmbătă, 20 decembrie 2008

Ganduri peste zi.Inadvertente

Uneori simt nevoia neserioasa, sa-mi pierd timpul si sa ma indispun, in fata cutiei cu zgomote; momente dupa care regret atat irosirea timpului, cat si nesansa posibilitatii de a etala imperfectiunile naturii umane ce sunt. Fie si prin delirul debitarii unor inconsecvente. Am crezut in criza de sinceritate a lui Cesare Pavese, cand a spus:”Sunt om si de nimic din ce-i omenesc, nu sunt strain!” Nu mai departe,cateva zile in urma, priveam la un post de tv, care in spiritul afirmatiei lui Pavese, imi satisfacea nevoile de penibil;ascultam aprecieri asupra candidaturilor la postul de ministru; recte, despre Gabriel Oprea, pentru Interne. Argumentul obiectiei era un discurs al Presedintelui Traian Basescu, asupra sus-numitului. Mai precis, nonvaloarea candidatului consta in aprecierile defaimatoare, proferate candva, asupra lui intr-un limbaj violent; si, poate inexacte, admitand prezumtia de nevinovatie cuvenita. Surpriza mea a fost invocarea ca argument a afirmatiilor celui, despre care, insusi comentatorul, afirmase altadata, cu aceeasi vehementa, ca din motive subiective, respectivul ar avea numai rostiri duplicitare.. N-am stiut ce sa mai cred; mi-am zis ca poate nu aud bine; si m-am scarpinat in urechi de era sa-mi sparg timpanele. Adept al ignorarii reactiilor necugetate, am continuat sa urmaresc emisiunea; poate le-o veni mintea la cap. Mi-a fost imposibil. Am schimbat dezgustat postul vizionat. Am preferat canalul ANIMAL PLANET. Stiti de ce? Am preferat patrupedele, in locul penibilului bipedelor. Adica, incepuse o secventa de ras grotesc, similar cu al celor platiti special, sa dea iluzia de valoare, umorului de prost gust, proferat de pseudoartisti naimiti in acest scop, pentru rating. Concret, participantii la emisiunea respectiva,radeau de discursul unei deputate, neavand alte elemente de defaimare in adversitatea lor fetida. Se fortau atat de nedemn sa para convinsi de rasul mimat, incat, pareau a se lovi cu capetele de pupitrul la care se aflau. Asa ca, am preferat cruzimea carnivorelor, care ucideau fara plata. Abid, 20.12.08.

Niciun comentariu: