vineri, 9 ianuarie 2009

Incearca! (mai ales, retrograzii!)

Multi vegetarieni se tem ca hrana vegetala, nu le asigura proteina(carnea, in acceptia generala) necesara. Cand ii spuneam unei cunostinte, ca nu consum carne, m-a privit ca pe o ciudatenie care supravietuieste cu aer. I-am explicat ca si elefantii si rinocerii consuma numai vegetale si totusi, au tone de proteina pe ei; i-am spus ca ma alimentez cu hrana vegetala, si ca ma simt foarte bine in urma acesteia. Mi-a replicat ca totusi, verdeata nu-i carne, si am ramas ca la inceput, fiecare “cu a lui”. Contrariat de atitudinea retrograda , m-am apucat iar de citit si, spre norocul meu, am aflat ca datorita “fenomenului de suplimentare”,calitatea proteinelor vegetale creste si acestea ating o valoare biologica comparabila cu a carnii, fara nici unul din inconvenientele pe care le prezinta ea; iar “fenomenul de suplimentare”, are loc atunci cand se combina intre ele proteinele vegetale, sau daca se amesteca cu lapte si/sau oua; astfel, se obtin toti aminoacizii esentiali, care permit o asimilare completa si benefica, a proteinei vegetale.
Trebuie precizat, ca sinteza (formarea )proteinelor necesare organismului, necesita prezenta tuturor aminoacizilor esentiali; asigurati de “fenomenul de suplimentare”. Dr.Jorge D. Pamplona- Roger recomanda urmatoarele “Combinatii care ofera proteine de calitate superioara”: 1. Lapte sau produse lactate cu cereale (muesli cu lapte; fulgi de ovaz sau de alte 5 cereale, fierti in lapte; orez cu branza proaspata; paine cu urda sau branza proaspata); 2.Leguminoase cu zarzavaturi (naut cu rosii; supa de verdeturi cu fasole; linte cu cartofi); 3.Cereale cu leguminoase (orez cu linte; orez cu mazare; fulgi de grau sau de ovaz cu naut; orez cu fasole); 4.Cereale cu zarzavaturi (porumb cu pastai de fasole verde; orez cu zarzavaturi: ardei,morcov, ceapa, etc.). 09.01 09.

Niciun comentariu: