marți, 30 septembrie 2008

Sfarsit de Biblioteca - Iluzii

Probabil aspiratia posesorului Bibliotecii, de a preda disciplina de management la o facultate privata, a determinat numarul mare de carti din domeniul Management-ului, intr-o diversitate de invidiat pentru un cunoscator. Dar, la ce folos? Bune de bunchinisti!
Preocuparea din tinerete, pentru problemele sufletului, ar fi cauza prezentei cartilor cu tematica psihologica si ezoterica. Inclinatia spre misterele universului, ar explica prezenta unor carti cu tematica orientata spre lumea larga: de la chimie si fizica cuantica, la o varietate geografica si astronomica.
Cineva, cu spirit mai comercial, spunea ca indiferent de continutul cartii, un titlu inspirat face din ea un best-seller.Nu stiu cat o fi de adevarata ideea, dar cred ca multe din cartile unei biblioteci, au fost cumparate din alt motiv: un titlu care a incitat imaginatia, pe o tema adiacenta din emisfera dreapta a cititorului. Asa se si explica puzderia de volumase fara nici o noima, valorificabile in final, doar la greutate.
Succesul unei colectii se poate masura in lungimea randurilor de carti, aliniate ca la parada in rafturile unei biblioteci. Biblioteca pentru Toti a facut cariera, atat prin tematica abordata, cat si prin paginile aerisite,atunci cand nu s-au lacomit la economia dehartie si spatiu,in cazul lucrarilor voluminoase. La fel si in Biblioteca gandita a fi reabilitata.BPT era, cu ani in urma, scoasa in coperte albastre spre bleu, spre emotia estetica a sufletului, ca o pregatire pentru savurarea continutului, garantat anticipat, prin traditia Colectiei. Nu stiu sa fi ramas vreo carte cu coperte azurii necitita sau neterminata. Imi amintesc de un academician, deloc modest, in opinia confratilor sai intru Stiinta, declarand ritos, ca el nu si-a format cultura si educatia, citind cartile Colectiei pentru Toti.L-am ascultat jenat si m-am intrebat despre ce o vorbi! De altfel, dupa comportarea rapace fata de colegii sai, am inteles ca se afla intr-o eroare totala in privinta notiunilor de cultura si educatie.

Niciun comentariu: