luni, 15 decembrie 2008

Ganduri peste zi.Pactul pentru Romania

Initial, am vrut sa-mi numesc blogul “Ziarul meu”. Poate era mai inspirat in ceea ce priveste audienta. Ieri am auzit un gand valoros:”Important nu este numarul celor care te apreciaza, ci calitatea acestora.M-a bucurat aforismul si i-am fost in sinea mea, recunoscator celei care l-a enuntat: Wanda Vlasov. Dar, pentru azi, vreau sa incerc o abordare , conform intentiei ca blogul sa-mi fie ziar; si nu un ziar oarecare, infestat cu partizanate, ci o emanatie a propriei mele gandiri, sanatoase, nemarcate de bufeuri fruste, generate de infantilismul tranzitiei politico-economice; o spiritualitate de care sunt mandru, si pentru care, nu ma dau pe nimeni. Dar, sa intru in tema care de fapt, nu este prima:”Pactul pentru Romania”. Un titlu inspirat, demn de aprecierea cuvenita; nu stiu, daca si traita ca atare. Am dubii asupra puritatii emotionale a trio-ului care l-a scris.
Dintre ei, numele Lilianei Ruse, ma determina sa-i acord prezumtia de sinceritate necontaminata de varii influente. N-am citit articolul, spre a-mi mentine gandirea neafectata in incercarea sa-mi etalez opinia, nemanipulat de prestatia asa- zis politica a unor auto -declarati analisti, consultanti, vociferatori, sau cum vreti de cuviinta. Am in vedere tam-tamul supra-african, pe doua teme, de-a dreptul gretoase prin repetarea lor obsesiva; una, se reface FSN-ul sau, mai boland, PCR-ul, si alta, scoaterea UDMR de la guvernare, pe motive antiminoritare. Pe masura ce lucrurile se limpezesc, “clarvazatorii” nostri ganditori intr-ale politicii, se tempereaza, dau semn ca farul lor sufletesc isi reintra in normalitate. De ce gandesc ei incetosat? Simplu, pentru ca traiesc dispersat: pe de o parte, nu pot face abstractie de moda-anticomunista, la vedere si la auz; pe de alta parte, nu se pot stapani sa nu-si dea o importanta care le lipseste, si care-i face sa se simta cineva, egoul lor fiind supradimensionat de imprejurarea de a se afla acolo unde nu le este menirea. Pentru ca, mie-mi este foarte clar: “media este incontestabil a patra putere in stat,cu un rol mai decisiv decat acela al unei “Curti cu Juri”, o interfata intre Autoritate si Social.
Poate comit o serie de greseli teoretice, nefiind omnidoct in poliloghia talk-shouri-lor, cu scopul de a face rating-uri, si nu educatia “simtului ridicolului” de care suntem atat de napastuiti in betia rece a mercantilismului, inductor al unei stari sufletesti abracadabrante.Concret,PSD-ul a intrat la guvernare, nu pentru ciolan, nu din nedemnitatea de a-l sluji pe Presedintele Basescu, nu pentru a reface PCR-ul; sunt politicieni prea elevati, ca sa nu constientizeze “ca mortul de la groapa nu se mai intoarce”; ci pentru motivul mult mai subtil de a-l tine pe Inchipuit sub control de aproape, de a-l cunoaste mai bine, in contextul guvernamental, din care altfel, nu ar reusi sa obtina informatii actuale veridice; sa nu uitam ca informatia calda este cea mai benefica! Si, de ce sa nu admit ca, obiectivul PSD este ROMANIA, pentru care, ii intind o mana cetateneasca si Presedintelui; poate, va pricepe in sfarsit ca binele tarii, este si al Sau. Al doilea aspect, acela de a nu accepta UDMR-ul la guvernare, este mai subtil in pragmatismul psd-ist: El, PSD-ul, nu are nevoie de uzura in finalitatea dezideratului de mai sus, pe care in mod abscons, si l-a propus.
De ce sa-si piarda timpul si energia in contre sterile si poate chiar nocive, cu un partener , in opinia mea, destul de redutabil? Ca intr-o cursa automobilistica, traseul trebuia eliberat de orice obstacol! Si poate, “Pactul pentru Romania” va fi marcat Ora astrala pentru toata tara!15.12.08.

Niciun comentariu: